Pracovna A 362, budova A, 2. patro Kontakt: 778 973 261, 585 711 126 E-mail:mistova@gytool.cz
Školní psycholožka zajišťuje:
kariérové poradenství včetně diagnostiky a posouzení osobnostních předpokladů v souvislosti s volbou studijního oboru na VŠ
prevenci školní neúspěšnosti a edukační poradenství, zjišťuje individuální předpoklady pro uplatňování a rozvíjení schopností a nadání žáků
posouzení stylů učení a individuálních studijních předpokladů žáků včetně možnosti vytvoření osobního studijního plánu
péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
krizovou intervenci a neodkladnou psychologickou pomoc žákům
screening rizikového chování žáků
poradenskou a terapeutickou podporu žákům při zvládání školních, rodinných či osobních nesnází
psychologickou podporu pedagogům a zákonným zástupcům žáků
metodickou podporu pedagogům v oblasti vytváření pozitivní atmosféry ve třídě i škole
zprostředkování další odborné péče
koordinaci pedagogicko-psychologického poradenství ve škole
odbornou práci s celým systémem školy (vedení školy, pedagogický sbor, třídní kolektivy, jednotliví žáci a pedagogové, rodiče žáků)
spolupráci se specializovanými pracovišti či odborníky v rámci rozšíření a zkvalitnění poskytovaných služeb
Jako školní psycholožka jsem nezávislý pracovník školy a jsem vázána mlčenlivostí, proto jsou veškeré informace z rozhovorů a z vyšetření důvěrné. Výjimku tvoří ty případy, které jsou vázány oznamovací povinností, např. kdy je důvod k obavám, že žákovi hrozí bezprostřední nebezpečí, případně žák ohrožuje jiné osoby aj.
Výchovná poradkyně: Mgr. Lucie Navrátilová
Hlavními úkoly výchovného poradce jsou:
koordinace pedagogicko-psychologického poradenství na škole
koordinace práce s žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, konzultace s nimi a jejich rodiči, plnění PLPP a IVP
koordinace podpory nadání, vyhledávání nadaných a mimořádně nadaných žáků, péče o nadané
ve spolupráci se SPC a PPP zajišťuje podpůrná opatření pro žáky
s ředitelem školy svolává výchovné komise
pomáhá vyučujícím vytvářet plány pedagogické podpory
spolupráce s TU a ostatními pedagogy, metodické vedení
koordinace tvorby a kontrola realizace preventivního programu školy
koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, nekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů.
řešení projevů ostrakismu a šikany (kyberšikany)
vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patologického chování, poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli).
metodické a odborné vedení pedagogických pracovníků školy při realizaci preventivního programu
spolupráce s institucemi zabývajícími se prevencí sociálně-patologických jevů
zajišťování informovanosti žáků, rodičů a zákonných zástupců o činnosti institucí, které poskytují pomoc mladistvým při problémech se závislostí nebo jinými sociálně patologickými jevy
konzultační a poradenská činnost rodičům a zákonným zástupcům